خواص خوردن آب در ظرف مسی
خواص خوردن آب در ظرف مسی
مرداد 4, 1402
فواید و خواص قاشق مسی
فواید قاشق مسی
مرداد 18, 1402
خواص خوردن آب در ظرف مسی
خواص خوردن آب در ظرف مسی
مرداد 4, 1402
فواید و خواص قاشق مسی
فواید قاشق مسی
مرداد 18, 1402

تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی

در دنیای امروز انتخاب محصولات با کیفیت و اصلی از بین محصولات تقلبی بسیار سخت شده است. یکی از اجناسی که نمونه های تقلبی آن نیز در بازار است، ظروف مسی هستند. از آنجا که مس به دلیل زیبایی، مقاومت و ارتباط با سلامتی انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای در میان خریداران دارد، متأسفانه در بازار نوع تقلبی آن بسیار زیاد شده است. در این مقاله، با هم به شناخت و تشخیص ظروف مسی تقلبی خواهیم پرداخت. مجموعه پارس مس تولیدکننده باکیفیت انواع ظروف مسی است که میتوانید برای خرید ظروف مسی به صورت عمده با بهترین کیفیت و قیمت با ما در تماس باشید و یا به صورن حضوری به ادرس فروش عمده ظروف مسی اصفهان مجموعه ما تشریف بیاورید.

تمایز بین ظروف مسی اصلی و تقلبی

با وجود ظروف مسی اصلی با کیفیت بالا، بازارها و فروشگاه‌ها ممکن است محصولات مسی تقلبی را نیز به فروش برسانند. برای تشخیص اصالت یک ظرف مسی، نکات زیر را می‌توان به عنوان راهنمای نحوه تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی استفاده کرد:

  • وزن ظرف

ظروف مسی اصلی معمولاً از مس خالص ساخته می‌شوند و وزن بالاتری نسبت به ظروف تقلبی دارند. وزن محصول نتیجه چگالی مس است و هر چه ظرف سنگین ‌تر باشد، احتمال اصالت آن بالاتر خواهد بود. محصول را در دست بگیرید و وزن آن را با سایر محصولات مسی مقایسه کنید تا به اصالت آن پی ببرید. اگر یک ظرف مسی بسیار سبک باشد، احتمالاً تقلبی است.

البته در نظر داشته باشید که ضخامت مس به کار رفته به نوع ظرف نیز بستگی دارد، مثلا مس به کار رفته برای تولید قابلمه قطعا ضخیم تر از مس به کار رفته برای تولید ظروف پذیرایی مانند لیوان مسی است و این مستقیما بستگی به کارایی ظرف دارد، لذا برای سنجیدن وزن ظرف، آن را با خودش و آنچه که باید باشد مقایسه نمایید. همچنین، با لمس ظرف مسی اصلی، حس سردی در دست هایتان احساس می‌شود، در حالی که ظروف مسی تقلبی حرارت دست را انتقال می‌دهند.

  • رنگ و طرح ظرف

یکی دیگر از روش های تشخیص ظروف مسی اصل با تقلبی این است که ظروف اصلی عموماً رنگ یکنواخت دارند و دارای طرح‌های زیبا و متنوعی هستند. اگر رنگ ظرف ناهمگون است و طرح آن از جمله طرح‌های ساده و تکراری است، ممکن است اصلی نباشد.

  • بررسی جاذبه مغناطیسی

مس یک فلز غیر مغناطیسی است، برای بررسی اصالت یک ظرف یک آهن ربا را به آن نزدیک کنید اگر ظرف به آهن ربا جذب شود احتمالا حاوی درصد زیادی از آهن یا دیگر فلزات مغناطیسی است که نشانه ای از محصول تقلبی است.

  • آزمون واکنش قرمز

یکی از روش های تشخیص ظروف مسی اصل، آزمون واکنش قرمز است. برای این کار یک دستمال سفید را که در آبلیمو یا سرکه خیس شده است را روی سطح مس بکشید، اگر دستمال رنگ قهوه ای یا قرمز بگیرد، مس اصل است و اگر دستمال تمیز بماند احتمالا محصول تقلبی است.

  • آزمون صدا

یکی از روش ها برای تشخیص ظرف مسی اصل، ضربه زدن به آنهاست. مس اصیل با توجه به نرم بودن مس، صدای ضعیفی تولید میکند.

  • علائم و نشانه‌های کیفیت

ظروف مسی اصلی عموماً دارای نشانه‌های کیفیت مشخصی هستند، مثلا نشان‌هایی از قبیل علامت استاندارد محصول، تاریخ ساخت، و شماره سریال. بررسی کردن این علائم می‌تواند به تشخیص اصالت ظرف کمک کند.

  • قیمت محصول

به طور کلی، ظروف مسی اصلی قیمت بیشتری نسبت به تقلبی‌ها دارند. قیمت بسیار پایین یک ظرف مسی ممکن است نشان‌ دهنده کیفیت پایین و تقلبی بودن آن باشد. البته قیمت بالا الزاما نشان از اصل بودن نیست.

نکات کلیدی برای خرید ایمن ظروف مسی اصلی

حال که با روش‌های چگونگی تشخیص اصل بودن ظروف مسی آشنا شدیم، بیایید نکات کلیدی برای خرید ظروف مسی اصلی را بررسی کنیم:

  • انتخاب محل خرید معتبر

اگر قصد دارید ظروف مسی اصلی خریداری کنید، بهتر است از محل‌های معتبر و با سابقه خرید کنید. پارس مس به عنوان تولیدکننده باسابقه و مورداعتماد ظروف مسی همواره تلاش کرده است تا بالاترین کیفیت ممکن را در تولید ظروف مسی مدنظر قرار دهد و رضایت مشتریان همیشگی پارس مس، نشان از دست یابی به این فاکتور است.

  • مشاوره با کارشناسان

اگر با اطمینان خاطر محصول اصلی را از محصولات تقلبی تشخیص نمی‌دهید، می‌توانید با کارشناسان مرتبط مشورت کنید. افراد متخصص می‌توانند به شما در تشخیص کمک کنند و نکات بیشتری را برای تشخیص اصالت ارائه دهند.

نتیجه ‌گیری

در این مقاله به بررسی چگونگی تشخیص ظروف مسی اصل پرداختیم. ظروف مسی به عنوان یکی از زیباترین و مفیدترین اجناس باستانی همچنان جایگاه ویژه‌ای در بازار دارند. با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله، می‌توانید به راحتی  ظروف مسی اصلی را از ظروف تقلبی تشخیص دهید و با انتخاب درست و با کیفیت ظروف مسی، سلامت خانواده تان را نیز تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

تماس با مدیر فروش