علت سیاه شدن ظروف مسی و راه های جلوگیری
علت سیاه شدن ظروف مسی و راه های جلوگیری
مرداد 25, 1402
جوشاندن شیر در ظروف مسی
جوشاندن شیر در ظروف مسی
شهریور 8, 1402
علت سیاه شدن ظروف مسی و راه های جلوگیری
علت سیاه شدن ظروف مسی و راه های جلوگیری
مرداد 25, 1402
جوشاندن شیر در ظروف مسی
جوشاندن شیر در ظروف مسی
شهریور 8, 1402

روش های تمیز کردن ظروف مسی در منزل

ظروف مسی با طراحی‌های خیره‌ کننده و درخشش طلایی، هر دکوراسیونی را زیبا می‌کنند. این ظروف اغلب به عنوان قطعات هنری نیز شناخته می‌شوند و البته دارای خصوصیات ضد باکتریایی و همچنین توانایی گرم نگه ‌داشتن غذاها هستند. درخشش و زیبایی ظروف مسی همیشه به چشم می‌آید.

مس به عنوان یک فلز گران‌ قیمت با ویژگی‌های منحصربه ‌فرد، توجه همه را به خود جلب می‌کند. اما با گذر زمان، ظروف مسی ممکن است کمی از درخشندگی و زیبایی اولیه خود از دست دهند و شاهد لکه دار شدن ظروف مسی باشیم با این حال، تمیز کردن و نگهداری از ظروف مسی ممکن است چالش‌های خاص خود را داشته باشد. در این مقاله چند روش تميز كردن ظروف مسی در منزل را به شما آموزش میدهیم. مجموعه پارس مس تولیدکننده باکیفیت انواع ظروف مسی و مرجع فروش عمده ظروف مسی اصفهان است که میتوانید برای خرید ظروف مسی به صورت عمده با بهترین کیفیت و قیمت با ما در تماس باشید.

استفاده از آب لیمو و جوش شیرین برای برق انداختن

ترکیب لیمو و جوش شیرین در تمیز کردن ظروف مسی مؤثر است. جوش شیرین به خاصیت اسیدی لیمو کمک می‌کند تا به سطح ظرف مسی نفوذ کند. برای استفاده از این روش به لیمو، جوش شیرین و حوله یا دستمال آشپزخانه نیاز دارید.

  • مقداری آبلیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید.
  • مواد را خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.
  • سپس با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز این ترکیب را به صورت دورانی روی ظرف مسی بمالید.
  • بعد از این که تمام بخش های ظرف را به آن آغشته کردید، می توانید ظرف را بشویید و خشک کنید.

استفاده از سس کچاپ برای تمیز شدن ظروف مسی

شاید تصور کنید که استفاده از سس گوجه‌ فرنگی برای تمیز کردن ظروف مسی چندان کارساز نباشد، اما این‌طور نیست. نمک و سرکه‌ی موجود در سس گوجه به لکه ‌زدایی ظروف مسی کمک می‌کند. برای این کار باید مقداری سس کچاپ روی ظرف مورد نظر بریزید. سپس چند دقیقه صبر کنید. بعد می توانید ظرف مسی را بشویید و آن را خشک کنید.همچنین می‌توانید با موم عسل و روغن زیتون، پولیشی طبیعی تهیه کنید تا درخشش ظرف مسی شما حفظ شود. این روش برای پولیش سطوح چوبی نیز کاربرد دارد. در این روش به سس گوجه، روغن زیتون (یک قاشق غذاخوری)، موم زنبور عسل (یک قاشق چای‌خوری) و حوله یا دستمال آشپزخانه نیاز دارید.

استفاده از لیمو و نمک برای تمیز کردن ظروف مسی

برای تمیز کردن ظروف مسی سوخته یا از بین بردن لکه های سیاه روی ظروف مسی می توانید یک لیمو ترش را از وسط نصف کنید. سپس مقداری نمک داخل یک ظرف بریزید و لیمو را داخل نمک فرو ببرید. حالا لیمو را روی سطح ظرف مسی بمالید. اگر مقدار نمک کم است می توانید دوباره روی لیمو نمک بریزید. لیمو ترش یک ماده اسیدی است که با اصطکاک و سایندگی نمک به راحتی لکه های روی ظروف مسی را تمیز می کند. توجه داشته باشید که لیمو را زیاد روی ظرف فشار ندهید تا موجب ایجاد خش روی آن نشود. در نهایت ظرف مسی را آبکشی و خشک کنید.

استفاده از سرکه و نمک برای برق انداختن

یکی دیگر از راحت ترین روش ها برای تمیز کردن ظروف مسی این است که آن را در ترکیب سرکه و نمک بگذارید. برای این کار باید ۳ لیوان آب را بجوشانید. سپس ۱ لیوان سرکه و ۱ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا نمک حل شود. سپس ظرف مسی را برای ۲ تا ۵ دقیقه در این ترکیب قرار دهید. در نهایت ظرف را آبکشی نموده و خشک کنید.

استفاده از سرکه و نمک و آرد برای تمیز کردن ظروف مسی در منزل

 خمیر تهیه ‌شده از ترکیب سرکه، نمک و آرد یکی از بهترین روش‌ها برای سفید کردن ظرف مسی‌ای است که سیاه شده است. نمک موجود در این ترکیب به خاصیت اسیدی سرکه کمک می‌کند تا از سطح زنگ‌ زده‌ی ظرف عبور کند. نمک نیز به‌عنوان عاملی ساینده عمل می‌کند. اما عنصر جادویی این ترکیب، همان آرد است که تأثیر سایندگی را ایجاد می‌کند و درنهایت، درخشش را به ظروف مسی بازمی‌گرداند. برای این کار باید مقداری آرد در ظرف بریزید. سپس به همان نسبت نمک نیز به آن اضافه نمایید. سرکه را کمک کم به مواد اضافه کنید تا حالت خمیر شل پیدا کند. سپس مواد را ترکیب کنید و خمیر را روی ظرف مسی بمالید. اجازه دهید مواد برای نیم ساعت روی ظرف بماند. در نهایت ظرف را تمیز و خشک کنید.

نتیجه‌گیری

حفظ درخشش همراه با تمیز کردن ظروف مسی به یک ترکیب از مراقبت دقیق و استفاده از روش‌های صحیح برای تمیز کردن نیاز دارد. با رعایت نکات این راهنما و استفاده از ترفندهای مختلف و تکنیک‌های ساده، می‌توانید ظروف مسی خود را همیشه درخشان نگه دارید. به یاد داشته باشید که همواره از ابزارهای نرم و محصولات ملایم برای تمیز کردن ظروف استفاده کنید تا آن‌ها دچار آسیب نشوند. مراقبت مناسب باعث افزایش دوام و عمر مفید ظروف مسی شما خواهد شد.

پرسش‌های متداول

آیا می‌توان ظروف مسی را در ماشین ظرفشویی شست؟

بله، می‌توانید از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف مسی استفاده کنید.

چگونه می‌توانم از زنگ زدگی ظروف مسی جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از زنگ زدگی، از تماس طولانی مدت با آب و مواد اسیدی خودداری کنید و ظروف را به درستی خشک نگهدارید .برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های آب، پس از شستشوی ظروف مسی، آن‌ها را به خوبی خشک کنید.

آیا از سرکه سفید برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده کرد؟

بله، سرکه سفید می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی‌ کننده طبیعی برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده شود. اما حتماً پس از استفاده، ظروف را به خوبی شستشو دهید تا اثرات سرکه از بین برود. در صورت استفاده از سرکه سفید، حتماً آن را با آب بشویید تا روی ظروف باقی نماند

آیا باید همیشه پس از استفاده از ظروف مسی، آن‌ها را فوراً تمیز کرد؟

بله، بهتر است پس از استفاده از ظروف مسی، آن‌ها را به سرعت شستشو داده و خشک کنید. این کار باعث جلوگیری از ایجاد لکه‌ها و آسیب به روکش مسی می‌شود.

آیا تمیز کردن ظروف مسی به روش‌های خانگی موثر است یا باید محصولات ویژه استفاده کرد؟

تمیز کردن ظروف مسی با روش‌های خانگی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. اغلب مواد موجود در آشپزخانه می‌توانند به خوبی به عنوان مواد تمیز کننده برای ظروف مسی عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 20 =

تماس با مدیر فروش