ظروف مسی زودتر زنگ میزند یا آهنی
ظرف مسی زودتر زنگ میزند یا آهنی؟ چرا؟
آبان 17, 1402
چرا باید از ظروف مسی استفاده کنیم؟
چرا باید از ظروف مسی استفاده کنیم؟
آذر 2, 1402
ظروف مسی زودتر زنگ میزند یا آهنی
ظرف مسی زودتر زنگ میزند یا آهنی؟ چرا؟
آبان 17, 1402
چرا باید از ظروف مسی استفاده کنیم؟
چرا باید از ظروف مسی استفاده کنیم؟
آذر 2, 1402

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش مسی (قهوه ترک)

امروزه، قهوه یکی از محبوب ‌ترین نوشیدنی‌ هاست. تهیه قهوه با قهوه جوش مسی یکی از در دسترس ترین و ارزان ترین راه ها برای عصاره گیری از قهوه است اما لم خودش را دارد. در این مقاله، شما را با طرز تهیه قهوه با قهوه جوش مسی آشنا خواهیم کرد و تمام اصولی که نیاز است برای درست کردن یک قهوه به کار ببرید را ذکر می کنیم.

وسایل مورد نیاز جهت تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی

  1. قهوه جوش مسی: مهم ترین بخش در تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی، قهوه جوش است که باید از جنس مس و با دهنه ای باریک باشد. با این که قهوه جوش های استیل یا حتی روحی نیز در بازار وجود دارند، ولی قهوه جوش مسی به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مس، بهترین دم آوری را برای قهوه ترک دارد و شما میتوانید بهترین طعم و مزه را با این قهوه جوش ها تجربه کنید.
  2. پودر قهوه ترک: میزان و درجه آسیاب قهوه ترک بسیار مهم است زیرا نوع دم آوری را متفاوت میسازد. به طور کلی درجه آسیاب قهوه ترک در ریز ترین حالت ممکن بهترین حالت میباشد. برای همین است که قهوه باید حتما بسیار نرم آسیاب شود به قدری که  پودر قهوه مانند پودر کاکائو نرم شود. برای این کار بهتر است پودر قهوه ترک را به صورت آماده تهیه کنید. زیرا آسیاب کردن دانه قهوه کمی دشوار است .
  3. آب: آب یکی از مهم ترین پارامتر ها می باشد و برای هر نوع دم آوری قهوه مهم بشمار می رود و باید سالم و دارای درجه سختی متوسط باشد. از این رو بهتر است از آب دوبار تصفیه شده و یا از آب معدنی استفاده کنید.
  4. شکر: شکر به جز اینکه به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود، باعث غلظت و به اصطلاح مربایی شدن قهوه ترک می‌شود. برای همین استفاده از شکر دلخواه است و بود و نبودش بستگی به خودتان دارد.
  5. حرارت: اگر قهوه ترک را روی گاز درست می کنید یا روی اجاق برقی، دقت داشته باشید که از حرارت بسیار کم استفاده کنید. چراکه متاسفانه بعضی از افراد حوصله ندارند و برای زودتر دم کشیدن قهوه، حرارت را زیاد می کنند. در حالی که برای داشتن قهوه ترک خوب باید صبر داشت تا آب و قهوه با حرارت کم با یکدیگر ترکیب شوند.

مراحل دم کردن قهوه ترک در قهوه جوش مسی

  • برای اندازه گیری مقدار آب مورد استفاده برای تهیه قهوه‌ از یک از فنجان استفاده کنید. برای اندازه گیری به ازای هر یک نفر، یک فنجان آب درون قهوه جوش بریزید. این کار را برای هر تعداد فنجان قهوه ای که می‌خواهید تهیه کنید تکرار کنید. (مثلا برای 2 نفر، دو مرتبه)
  • برای هر نفر یک قاشق مربا خوری سر پر پودر قهوه ترک درون قهوه جوش مسی بریزید. اگر همه افرادی که قرار است قهوه را بنوشند تمایل به نوشیدن شیرین قهوه داشتند می‌توانید در همان ابتدا بعد از اضافه کردن پودر قهوه، شکر را نیز به قهوه جوش اضافه کنید. اما اگر حتی یک نفر هم تمایلی به سرو شیرین قهوه نداشت این کار را انجام ندهید زیرا دانه های شکر ته نشین میشوند و باعث شیرین شدن دیگر قهوه ها نیز میشوند.
  • به آرامی قهوه جوش را بر روی شعله ملایم قرار دهید و منتظر بمانید. برای مرحله بعدی و جوش آمدن قهوه ممکن است 3 الی 4 دقیقه زمان نیاز داشته باشد این فرایند بستگی به میزان و نوع قهوه شما دارد. در این مدت حواستان باشد که قهوه سر نرود. زمانی که قهوه دم می‌کشد کف کرده و بالا می آید.
  • حال قهوه جوش را از روی گاز بردارید تا کمی فوم روی آن پایین برود. اگر می‌خواهید قهوه تان غلیظ تر شود، می‌توانید قهوه جوش را به مدت 10 تا 20 ثانیه مجددا بر روی شعله قرار دهید تا مجددا کف کند. سپس برای چند ثانیه آن را از روی شعله گاز بردارید تا فوم فروکش کند. این کار را می‌توانید 1 الی 3 بار دیگر با توجه به غلظت مورد نظرتان تکرار کنید.
  • زمانی که به غلظت مورد نظرتان دست یافتید، مقداری از فوم روی سطح قهوه را به وسیله یک قاشق مربا خوری درون هر فنجان بریزید. بعد از انجام این کار قهوه جوش را برداشته و از کنار فنجان شروع به ریختن قهوه کنید. برای سایر فنجان ها نیز همین کار را انجام دهید و سعی کنید همه فنجان ها را به یک اندازه پر کنید .

چند نکته کلیدی تهیه قهوه با قهوه جوش مسی

1 – قهوه جوش مسی برای دم کردن قهوه ی ترک مناسب تر است. چون انتقال حرارتی مس بیشتر از سایر فلزات است و در نتیجه قهوه به صورت یک دست و با حرارت کمتر دم می‌کشد و همین امر باعث میشود طعم و بوی قهوه بهتر شود. در صورتی که نیاز به خرید قهوه جوش مسی دارید، میتوایند در صفحه خرید ظروف مسی عمده، قهوه جوش ها و سایر ظروف تولید شده توسط مجموعه پارس مس را مشاهده نمایید.

2 – برای درست کردن قهوه از آب سرد استفاده کنید. برای شیر قهوه نیز از شیر سرد.

3 – حتماً از قهوه ای که کاملاً نرم آسیاب شده است استفاده کنید. زیرا همینطور که در پاراگراف های بالا توضیح دادیم هرچقدر که دانه های قهوه ریز تر باشد و آسیابش نرم تر باشد دم کشیدن آن بهتر اتفاق میافتد.

4 – برای دستیابی به بهترین طعم و عطر سعی کنید از قهوه های عربیکا یا از ترکیب های قهوه ای که بیشترین درصد تشکیل دهنده آن قهوه عربیکا باشد استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =

تماس با مدیر فروش