ظروف مسی سنگین بهتر است یا سبک
ظروف مسی سنگین بهتر است یا سبک؟
آذر 15, 1402
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آذر 30, 1402
ظروف مسی سنگین بهتر است یا سبک
ظروف مسی سنگین بهتر است یا سبک؟
آذر 15, 1402
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آذر 30, 1402

کم خونی یک مشکل پزشکی است که زمانی رخ می دهد که بدن به اندازه کافی آهن نداشته باشد که در نتیجه آن گلبول های قرمز به مقدار زیادی کاهش پیدا میکنند. از آثار کم خونی میتوان به احساس خستگی، ضعف، مشکل در تمرکز و کاهش عملکرد جسم اشاره کرد. با درمان مناسب و مصرف مکمل‌های غذایی میتوان ای مشکل را کنترل کرد. یکی از مکمل هایی که در درمان کم خونی میتواند موثر باشد مس است.  در روش درمان کم خونی با مس، مس به جذب و استفاده از آهن در بدن کمک می‌کند و در واقع کمبود مس میتواند به کم خونی نیز منجر شود.

علت کم خونی به علت کمبود مس

مس یکی از مواد معدنی است که بدن انسان توانایی تولید آن را ندارد. به همین علت باید به صورت خوراکی وارد بدن ما شود. وجود مقدار مناسب مس در بدن ضروری است زیرا مس در بدن ذخیره نمیشود پس باید به طور مداوم وارد بدن شود. این عنصر نقش حیاتی در جذب و انتقال اکسیژن به سلول های خونی دارد. در صورت کمبود مس فرایند تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز خون مختل میشود که میتواند باعث کم خونی شود.

راه های درمان کم خونی با مس

درمان کم خونی با مس معمولاً با تجویز مکمل‌های مس حل میشود. این مکمل‌ها به صورت قرص یا مایع موجود هستند و می‌توانند کمک کنند تا سطح مس در بدن افزایش یابد. یکی از بهترین و مهم ترین کارهایی که میتوان برای برطرف کردن کمبود مس انجام داد استفاده از ظروف مسی است . ظروف مسی در فرهنگ ایرانیان همواره مورد استفاده قرار میگرفته است و همچنان به عنوان یکی از بهترین ظروف برایپذیرایی و سرو غذا استفاده میشود. مجموعه پارس مس با تکیه بر مهارت، تخصص و تجربه چندین ساله، مرجع تولید ظروف مسی باکیفیت در استان اصفهان می باشد و شما میتوانید جهت خرید عمده ظروف مسی در شهر اصفهان با ما در تماس باشید.

راه سوم برای تامین مس مورد نیاز بدن، استفاده از مواد غذایی شامل مس مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات و گردو و … می باشد.

منابع غذایی حاوی مس

مواد غذایی مس دار میتوانند کمبود مس و در نتیجه کم خونی را تا حد خوبی رفع کنند. در ادامه برخی از مواد غذایی شامل مس را معرفی و بررسی نموده‌ایم:

  1. جگر: این ماده غذایی مقادیر بسیاری از ویتامین ها مانند b12 ,A,b2, b9 را دارد و آهن بدن را تامین میکند.
  2. آجیل: آجیل و دانه ها از نظر فیبر، پروتئین و چربی های سالم سرشار هستند. این مواد مقدار بسیار زیاد و قابل توجهی مس دارند.
  3. سبزیجات: سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، برگ چغندر، کاهو و.. دارای مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین k، کلسیم و مقدار زیادی مس هستند. شما میتوانید این سبزیجات را به صورت خام میل کرده یا به عنوان چاشنی در داخل خورشت اضافه کنید.
  4. صدف خوراکی: این غذای دریایی کم کالری است ولی از نظر مواد مغذی ضروری مانند روی، سلنیوم، ویتامین b12 بسیار غنی میباشد. همچنین این ماده منبع خوبی برای مس است به طوری که از هر 100 گرم حدودا 7.6 میلی گرم مس دارد. توجه داشته باشید مصرف صدف خام باعث ایجاد مسمویت میشود بنابراین به خانم های باردار یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پیشنهاد نمیشود.

عوارض مصرف بیش از اندازه مس در بدن

همانطور که مس برای بدن ضروری است. استفاده بیش از حد آن در بدن نیز مشکلات و عوارضی را به دنبال خواهد داشت. یکی از این عوارض مسمومیت با مس است که حتی ممکن است باعث مرگ شود. از دیگر عوارض آن میتوان به حالت تهوع، خون بالا آوردن، اسهال، دل درد، سردرد، تنفس سخت، زردی پوست، آسیب به کلیه ها و کبد و.. اشاره کرد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که مصرف مکمل‌های مس باید تحت نظر یک پزشک یا متخصص تغذیه باشد، زیرا افزایش مصرف مس بیش از حد نیز ممکن است منجر به مشکلات جدی برای سلامت شما گردد. در این مقاله به راه های درمان کم خونی با مس پرداختیم ولی پیشنهاد تیم پارس مس برای رفع مشکلات پزشکی، مشورت با پزشک متخصص می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =

تماس با مدیر فروش