نگهداری غذا در ظروف مسی
نگهداری غذا در ظروف مسی
شهریور 15, 1402
استفاده از ظروف مسی برای اولین بار
استفاده از ظروف مسی برای اولین بار
شهریور 29, 1402
نگهداری غذا در ظروف مسی
نگهداری غذا در ظروف مسی
شهریور 15, 1402
استفاده از ظروف مسی برای اولین بار
استفاده از ظروف مسی برای اولین بار
شهریور 29, 1402

ظروف مسی زنجان بهتره یا اصفهان؟

ظروف مسی زنجان بهتره یا اصفهان؟ وقتی صحبت از ظروف سنتی مسی می شود، ناخودآگاه نوای مسگری در بازارهای سنتی اصفهان و زنجان به گوش می رسد. این دو استان سابقه زیادی در تولید ظروف مسی دارند و علاوه بر کیفیت بسیار بالا، تنوع بالایی را نیز به مشتریان خود ارائه میکنند. اما وقتی صحبت از خرید ظروف مسی زیبا می شود، سوالی مطرح می شود که میخواهیم به آن پاسخ دهیم. ظروف مسی کدام شهر بهتر است؟ اصفهان ظروف بهتری تولید میکند یا زنجان؟ چه ملاک هایی برای انتخاب باید در نظر گرفت و از کجا خرید کنیم؟ مجموعه پارس مس تولیدکننده باکیفیت انواع ظروف مسی و مرجع فروش ظروف مسی عمده اصفهان است که میتوانید برای خرید ظروف مسی به صورت عمده با بهترین کیفیت و قیمت با ما در تماس باشید.

ظروف مسی در فرهنگ ایرانی سابقه زیادی دارد و از دیرباز استفاده از این ظروف به عنوان ظروف غذاخوری و ظروف دکوری بسیار متداول بوده است. امروزه نیز با توجه به خواص مس و زیبایی خاص این ظروف طرفداران این ظروف هر روز بیشتر میشوند. علاوه بر این ظرف های مسی کاربرد وسیعی در بخش هدایای سازمانی پیدا کرده است و سازمان ها این ظروف را به عنوان یک هدیه سازمانی صنایع دستی آبرومند و زیبا به کارمندان خود تقدیم می نمایند.

اما همین طرفدار داشتن ظروف منجر به ایجاد سوالی اساسی شده است. ظروف مسی زنجان بهتره یا اصفهان؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر ملاک شما برای خرید این ظروف زیبا، شهر تولیدکننده آن است، دارید از زاویه اشتباهی به مسئله نگاه میکنید زیرا هر دو این استان ها مسگران و تولیدکنندگان باسابقه و حرفه ای دارند که ظروف با کیفیت بالایی را تولید میکنند. در واقع تفاوت بین ظروف زنجان و اصفهان، مثل تفاوت بین تولیدات دو تولیدی در اصفهان یا دو تولیدی در زنجان هستند و بستگی به خود تولیدکننده و کیفیت تولیدش دارد.

البته لازم به ذکر است که اصفهان با توجه به پیشینه اش، ظروف مسی قلم کاری شده، فیروزه کوب، الماس تراش و خاتم کاری بیشتری نسبت به زنجان دارد (در زنجان هم این ظروف وجود دارد ولی در مقیاس بسیار کمتر از اصفهان) ولی در کیفیت، در هر دو شهر ظروف با کیفیت تولید می شود. طبق نکته گفته شده میتوان به این نتیجه رسید که ظروف دکوری در اصفهان بیشتر یافت میشوند. همچنین شاید بتوان گفت که تنوع ظروف تولید شده در زنجان بیشتر از اصفهان است.

اما حالا که به این سوال پاسخ داده شد و فهمیدیم که خود سوال، سوال اشتباهی است، هنگام خرید باید چه بپرسیم؟ نکاتی که هنگام خرید باید بررسی کنیم یکی بررسی اصل بودن ظروف است. متاسفانه با توجه به گران بودن مس، برخی تولیدکنندگان برای تولید از فلزهای دیگری مثل آهن استفاده میکنند. آن را به جای مس میفروشند. در مقاله تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی به طور کامل راهکارهای اصولی برای اینکه بتوانید ظروف اصلی را تشخیص دهید را شرح داده ایم و پیشنهاد میکنیم پیش از خرید حتما این مقاله را بخوانید.

سوال دومی که باید از خودمان بپرسیم این است که چقدر میخواهیم هزینه کنیم؟ هر چقدر کیفیت تولید ظروف مسی بالاتر رود، قیمت آن نیز بالاتر می رود و فرقی ندارد در اصفهان تولید شده باشد یا زنجان. به قول قدیمی ها هر چه قدر پول دهی، آش میخوری. کیفیت تولید را میتوان در آلیاژهای به کار رفته در تولید، زیبایی و ظرافت، کیفیت قلع اندود کردن ظروف و … جستجو کرد.

مجموعه پارس مس به عنوان یکی از برترین و باسابقه ترین تولیدکنندگان ظروف مسی در اصفهان، تمامی دغدغه های مشتریان عزیز و طرفداران ظروف مسی را میداند و در تولیدات خود لحاظ کرده است و با مدیریت و تولید به روز، توانسته محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کند تا خریداران عزیز بتوانند بدون نگرانی از اینکه ظروف مسی زنجان بهتره یا اصفهان، خریدی بی نظیر را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

تماس با مدیر فروش