علت چکش کاری ظروف مسی؛ مزایا و نکات مهم
علت چکش کاری ظروف مسی؛ مزایا و نکات مهم
مهر 26, 1402
کتری مسی بهتره یا استیل
کتری مسی بهتره یا استیل؟
آبان 10, 1402
علت چکش کاری ظروف مسی؛ مزایا و نکات مهم
علت چکش کاری ظروف مسی؛ مزایا و نکات مهم
مهر 26, 1402
کتری مسی بهتره یا استیل
کتری مسی بهتره یا استیل؟
آبان 10, 1402

مس سفید بهتر است یا قرمز؟ دلیل تفاوت رنگ آنها چیست؟

ظروف مسی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین ظروف مورد استفاده  در دنیا است و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. زیرا از خواص زیادی برخوردار است. این ظروف علاوه بر اینکه قابلیت استفاده در پخت و پز را دارد در تزئین دکوراسیون نیز کاربرد دارد و البته به عنوان یک هدیه نفیس سازمانی نیز استفاده میشود. اگر در ظروف مسی غذا پخته باشید متوجه این موضوع خواهید شد که غذا طعم بهتری میگیرد زیرا مس رسانای گرمایی خوبی دارد و حرارت را به خوبی منتقل میکند. ظروف مسی قرمز و سفید دو نوع متداول مس هستند که استفاده های متفاوتی دارند. در این مقاله به بررسی و مقایسه ویژگی ها و مزایا و معایب هر کدام میپردازیم. مجموعه پارس مس تولیدکننده باکیفیت انواع ظروف مسی در استان اصفهان است که میتوانید برای خرید و دریافت قیمت ظروف مسی عمده با بهترین کیفیت با ما در تماس باشید.

ظروف مسی که با رنگ سفید در بازار وجود دارند در واقع همان مس قرمز هستند که قلع کاری شده اند. در واقع این کار به دو علت انجام میشود؛ اول آنکه قلع اندود کردن ظروف مسی باعث میشود این ظروف برای پخت و پز مناسب شوند زیرا اگر ظروف مسی بدون قلع کاری را روی حرارت مستقیم قرار دهیم به علت واکنش پذیری بسیار بالا میتواند با مواد غذایی که درون ظروف مسی وجود دارند واکنش برقرار کرده و باعث ایجاد مسمومیت شود و اگر این موضوع به صورت پیوسته ادامه پیدا کند میتواند باعث حالت تهوع شده و سردرد های شدیدی را نیز به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است در عملکرد کبد مشکلاتی به وجود بیاورد و سیستم دفاعی و ایمنی بدن فرد را نیز دچار اختلال کند.

دومین دلیل قلع اندود کردن ظروف مسی این است که قلع میتواند زیبایی و درخشش بیشتری به ظروف مسی بدهد و همین امر باعث جلای بیشتر این ظروف میشود. در واقع داخل و یا بیرون بدنه ی ظروف مسی اصل، یک لایه قلع خالص به کار رفته است که برای براقیت و درخشش بیشتر آن میباشد.

دیگر ظروف مسی که به رنگ قرمز هستند بیشتر برای دکوراسیون و یا تزئینات بکار میروند و میتوانند برای هدیه دادن مخصوصا هدایای سازمانی انتخاب مناسبی باشند. همچنن از این ظروف مسی برای سرو نوشیدنی و غذا ها استفاده کنیم که جلوه خاص و شیکی به پذیرایی ما میدهد. البته توجه داشته باشید که هنگام خرید، ظروف با کیفیت را انتخاب کنید زیرا خلوص مس به کار رفته در این محصولات بالا است و همین امر باعث میشود که ماندگاری این ظروف بیشتر شود. محصولات تولید شده توسط پارس مس کیفیت بسیار بالایی دارند و شما میتوانید با خرید مستقیم ظروف مسی از کارخانه این مجموعه، علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسب محصولات نیز شگفت زده شوید.

اگر ظروف مسی بعد از مدتی به رنگ زرد در آمد و از درخشش خاصی برخوردار نبود این محصولات تقلبی هستند زیرا این ظروف را با استفاده از ترکیب آلیاژ هایی مانند مس و برنج تولید میکنند. بنابراین همین امر باعث میشود که تفاوت رنگ ایجاد شود.

برای مثال میتوانید فلز مورد نظر خود را ابتدا به صورت کامل تمیز نمایید سپس آن را زیر نور مستقیم خوردشید قرار دهید. در صورتی که فلز مورد نظر مس باشد حتما رنگ قرمز آن که متمایل به قهوه ای است را مشاهده میکنید. اما اگر رنگ آن زرد و یا زرد متمایل به قهوه ای، سبز و… باشد متوجه خواهید شد که فلز مورد نظر برنج است. در واقع با توجه به تفاوت رنگ در ظروف مسی میتوانیم متوجه محصولات تقلبی و اصل شویم. در مقاله تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی درباره این موضوع بیشتر صحبت کرده ایم.

در نهایت پاسخ به این پرسش که مس سفید بهتر است یا قرمز میتوانیم بگوییم استفاده از ظروف مسی که قلع اندود نشده اند برای آشپزی مناسب نیستند و باید از ظروف مسی قلع اندود شده استفاده کرد تا از اکسید شدن مس و ترکیب آن با مواد غذایی و در نهایت بیماری جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

تماس با مدیر فروش