آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آذر 30, 1402
طرز تهیه قهوه گلد با قهوه جوش مسی
طرز تهیه قهوه گلد با قهوه جوش مسی
دی 20, 1402
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آیا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد؟
آذر 30, 1402
طرز تهیه قهوه گلد با قهوه جوش مسی
طرز تهیه قهوه گلد با قهوه جوش مسی
دی 20, 1402

نگهداری از ظروف مسی (8 نکته مهم)

نگهداری از ظروف مسی و صنایع دستی از جنس مس مانند تابلو های مسی، وسایل دکوری و.. بسیار مهم و حساس است. مس ماده ای بسیار نرم است و زود خراش برمیدارد. بنابراین هنگام استفاده از آنها باید توجه داشته باشید که فشار زیادی به ظرفتان وارد نشود. ممکن است پس از استفاده از ظروف مسی سطح داخلی آن لکه های سیاه رنگ نمایان شود که این به دلیل خاصیت ویژه قلع است و جای هیچ نگرانی برای سلامت مصرف کننده نمیباشد. ظروف مسی در مقایسه با سایر ظروف آشپزخانه به دو دلیل بیشتر از همه به دقت و مراقبت احتیاج دارد. اول اینکه این ظروف در زمان کوتاه سیاه و کدر میشوند و باید روش های جلوگیری از این اتقاق را بدانیم و انجام دهیم؛ دوم آنکه مس نباید به غذاها نفوذ کند بنابراین توجه به چگونگی عملکرد این ظروف مهم است. در ادامه نکاتی را جهت نگهداری از ظروف مسی بیان میکنیم. مجموعه پارس مس با تکیه بر مهارت، تخصص و تجربه چندین ساله، مرجع تولید ظروف مسی باکیفیت در استان اصفهان می باشد و شما میتوانید جهت خرید ظروف مسی عمده در شهر اصفهان با ما در تماس باشید.

نکات مهم نگهدازی ظروف مسی

  1. بهتر است ظروف مسی تازه خریداری شده را در ابتدا 2 الی 3 لیوان شیر بجوشانید. این کار باعث میشود که ظروف به خوبی ضدعفونی شده و دیرتر سیاه شود.
  2. در شستشوی ظروف مسی از شوینده ها با قدرت سایندگی بالا استفاده نکنید. استفاده از سیم ظرفشویی برای این ظروف ممنوع است. برای شست و شو کمی صبر کنید تا ظرفتان خیس بخور سپس با کمک یک اسفنج نرم ظرف را بشویید.
  3. برای نگهداری بهتر از محصولات باید آنها را به صورت دوره ای پاکسازی کرد. از دستمال مرطوب برای پاک کردن ظروف تزئینی استفاده کنید.
  4. برای شست وشوی  ظروف مسی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. این ظروف به دلیل حساسیت بالا باید با دست شسته و سپس کامل خشک شود.
  5. در قابلمه مسی غذارا سرخ نکنید زیرا روغن داغ شده و فرایند سرخ کردن موادغذایی باعث میشود که قلع داخل ظروف مسی از بین برود. بنابراین اگر غذای شما نیاز به سرخ کردن دارد آن را در یک ظرف مجزا سرخ کنید و سپس برای جا افتادن و پخت غذا از قابلمه مسی استفاده کنید.
  6. اگر ظرف را روی شعله‌ای قرار دهید که حرارتش خیلی زیاد است، شعله‌ها می‌توانند کناره ‌های ظرف را در حین پخت از بین ببرند و باعث آسیب به ظرف شوند. همچنین مس رسانایی خوبی دارد و به همین دلیل سریع گرم میشود. هنگام پخت و پز این ظرف ها را روی شعله گاز با حرارت ملایم تری نسبت به سایر ظروف قرار دهید.
  7. به دلیل شکنندگی قلع، برای هم زدن غذا در ظروف مسی از همزن یا کفگیر فلزی استفاده نکنید زیرا برخورد این وسایل با ظروف مسی باعث میشود که قلع روی ظروف مسی خش دار شود.
  8. گاهی اوقات چربی درون ظروف، لایه قلعی را می پوشاند و باعث سیاه شدن می شود که ممکن است این اشتباه به وجود آید که ظرف نیاز به قلع اندود شدن دارد در حالی که با تمیز کردن این لایه چربی و بدون قلع اندود کردن مجدد ، ظرف تمیز و آماده استفاده می شود.

در نهایت استفاده از ظروف مسی فواید زیادی دارد، از کاربردهایی که خوردن و آشامیدن در این ظروف برای سلامتی دارد تا فضای زیبایی که به منزل شما می‌بخشند. طرز نگهداری از ظروف مسی بسیار ساده است اما ناز به دقت دارد، پس با خیالی راحت منزل خود را از این ظروف پر کنید و با رعایت نکات داخل این مقاله از این ظروف تا چندین سال استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

تماس با مدیر فروش