ایا مس اصل سیاه میشود؟
ایا مس اصل سیاه میشود؟
بهمن 25, 1402
ایا مس اصل سیاه میشود؟
ایا مس اصل سیاه میشود؟
بهمن 25, 1402

وجود طلا در ظروف مسی قدیمی؛ از شایعه تا واقعیت

چند سالی است که این نظریه در میان مردم رواج پیدا کرده است که در ظروف مسی قدیمی طلا وجود داشته است و به یک بحث داغ و پر طرفدار تبدیل شده است و همه نظرات متفاوتی را در این زمینه ارائه می دهند و تمامی علاقمندان به ظروف مسی به دنبال پیدا کردن ظروف مسی قدیمی هستند.

اما آیا واقعا در ظروف مسی قدیمی طلا وجود داشته است؟ دادن یک پاسخ قطعی در این زمینه کمی مشکل است اما در راهنمای “وجود طلا در ظروف مسی قدیمی” به بررسی این مسئله می پردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

در زمان های قدیم وقتی که فلز مس هنوز در میان مردم زیاد شناخته شده نبود و مسگران به توانایی جدا کردن ناخالصی های مس دست پیدا نکرده بودند، ناخالصی های زیادی در ترکیبات فلز مس و ظروف مسی  پیدا می شد، که یکی از این ناخالصی ها طلا بود.

اما درصد و احتمال وجود طلا در ظروف و وسایل مسی قدیمی تقریبا 1% است که با گذشت زمان و توانا شدن مسگران در جداسازی ناخالصی های مس و افزایش تجربه در این زمینه، این احتمال که در ظروف مسی قدیمی طلا وجود دارد به صفر رسید و نظریه وجود طلا در ظروف مسی قدیمی به طور کامل رد شد. چرا که به مرور زمان مسگران تجربیات زیادی در این زمینه کسب کردند و قبل از این که بخواهند ظروف مسی را تولید کنند به طور کامل تمام ناخالصی های آن را جدا می کردند.

همچنین طلا یک فلز بسیار گران بها است که از آن برای ساخت و تولید زیور آلات استفاده می شود نه ساخت ظروف مسی. و نکته بسیار مهم دیگر این است که طلا این روز ها ارزش سرمایه گذاری پیدا کرده است و در حال تجربه افزایش روز افزون ارزش و قیمت است پس به طور قطع در ظروف مسی هیچ گونه طلایی وجود ندارد. علاوه بر همه ی این ها درست است که خواص مشابه زیادی با هم دارند اما ترکیب کردن این دو فلز با یکدیگر غیرممکن است.

پس به یاد داشته باشید که وجود طلا در ظروف مسی مربوط به چند صد سال پیش می شود و در ظروف مسی جدید هیچ گونه ناخالصی وجود ندارد و نظریه وجود طلا در ظروف مسی قدیمی بیشتر شبیه به یک افسانه قدیمی و دور و دراز به نظر می رسد تا یک واقعیت. پس مراقب افراد سودجویی که در این زمینه فعالیت دارند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

تماس با مدیر فروش